Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy „na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges logót) full őszintén megmondom, hogy fogalmam sincs. Bízom benne, a tapasztalat is azt mutatja, de előbb meg kell ismernünk a céget jobban.

Zero bullsh*t

Nincsenek jegesből kirántható megoldások, ami 10-ből 10 cégnél működik. A briefelés során kapunk egy átfogó képet a vállalatról, annak víziójáról, múltjáról, célközönségéről stb. Amíg ez nincs meg, kár is beszélni az arculatról. Ha ez pipa, utána tudunk gondolkozni azon, hogy ezt a sokösszetevős képet milyen szimbólum rendszerrel tudjuk a lehető legérthetőbben, logóba sűrítve átadni.

Nem véletlenül posztolok (Dani) heti szinten logó munkákat. Egyrészt nem szeretek nagy szavakkal, és bullsh*t ígéretekkel dobálózni: megmutatom, milyen projektek kerültek ki a kezem közül, beszéljenek azok helyettem. Másrészt minden dizájnernek/dizájner ügynökségnek van egy saját stílusa, amit fontos, hogy a megbízó minél több munkán keresztül megismerhessen. Nekem ezek a flat dizájnok fekszenek, a különböző dizájnelemek egyedi összegyúrása, ez az, ami a védjegyemmé vált.


Kilóra mérhető kreativitás?

Na de honnan tudhatom, hogy ütős lesz a logóm?! A kérdés jogos, de amíg nem készül el a dizájn, az ügyfél nem kap kézzelfogható bizonyítékot. A kreativitásnak nincs mértékegysége – emiatt az árazás sem magától értetődő – és a nap végén egy, a Te kreativitásod szülte szellemi terméket kell megfeleltetni a megbízó ízlésének. Na ez a kemény, nem a napon kiszárított fecske alsó.

Ha azonban látja a megrendelő, hogy már jó párszor sikeresen ugrottál az ismeretlenbe (referencia munkák, ajánlások), azt feltételezi, hogy rutinod van a pályán. És akinek rutinja van, az diktálhat, és még az ügyfél ízlését is finoman, de terelheti. Ha erre nem nyitott a megbízód, könnyen találhatod magad a klasszikus befőttes-nagymamás szerepcserében.

Van még kérdésed logótervezés kapcsán? Írj egy üzenetet, és ismerkedjünk meg!

Ezeket már olvastad?

Így emlékszik rád a vevőd

Lássuk, hogyan érheted el, hogy tartósan bevésődj a vásárlóidnál! Vigyázat: pofonegyszerű tippek! Hatalmas a reklámzaj, emiatt a fogyasztók szűrik az információt. Te sem jegyzel meg...

Kreatív munkák, napon szárított fecske alsók

Minden kreatív projekt egy kicsit ugrás az ismeretlenbe, megrendelőnek és kivitelezőnek egyaránt. Amikor megkérdezik tőlem, hogy „na és tudtok ennél ütősebbet” (mutatva a jelenlegi céges...